Ексцентрична страстна, елегантна, зловеща и бляскава – такава е Юлия Йорданова, по-известна като Керана от поп групата „Керана и космонавтите“, в мюзикъла на Пловдивската опера „Семейство Адамс“. С тази роля Керана напълно доказа, че владее не само музикалната, но и театралната сцена и нито един сложен в певческо и артистично отношение образ не може да й се опре.
Тя е и Евита в едноименния музикален спектакъл, и Мария Магдалена в „Исус Христос суперзвезда“ и двете впечатляващи постановки по музиката на Андрю Лойд Уебър в афиша на Пловдивската опера. А Керана, която е гост-солист там, безспорно е сред перлите на пловдивската сцена.
Бродуейският мюзикъл „Семейство Адамс“ беше показан премиерно в Пловдив през лятото на сцената на Античния театър, както и в Летния театър във Варна. Това е и неговото първо представяне в България. А през зимния сезон се играе в Дома на културата „Борис Христов“ в Пловдив.
С мрачната си готическа визия, но пък изпълнен с много хумор, танци и пищни костюми, този спектакъл беше най-подходящият за отбелязване на Хелоуин в Града под тепетата, затова и за 31 октомври постановката бе напълно разпродадена.
За първи път в продукция на Пловдивската опера се използва изкуствен интелект, за да се генерират елементи от мапинга на описанието на отделните сцени в мюзикъла. Спектакълът е по музика и текстове на Ардлю Липа и сценарий на Маршал Брикман и Рик Елис. След множеството филмови и телевизионни адаптации с участието на мрачното семейство това е първото и единствено сценично представление. Всички герои са базирани на оригиналните рисунки на легендарния художник и карикатурист Чарла Адамс, а не на популярния сериал и филм. Адамс започва кариерата си през 30-те години в САЩ като автор на карикатури и комикси за различни издания, в които демонстрира своето черно чувство за хумор.
Част от повтарящите се в работите му герои стават известни като „Семейство Адамс“ и по-късно служат за основа на игрални и анимационни филми, както и на мюзикъл. Премиерата на Бродуей е през 2010 г., когато печели редица престижни награди.
„Режисьорът Петър Одажиев представя една добронамерена пародия на черната комедия с намигване на базата на рисуваните герои, популярни по целия свят. Историята на мюзикъла поставя тези известни персонажи в нова ситуация – порасналата Уензди се влюбва в „нормално“ момче и призрачното имение преживява кошмар. Сценографът Петко Танчев използва точен мапинг по архитектурата на Античния театър, както и на закритите сцени, на които спектакълът гостува, за да ги превърне в мрачния дом на семейство Адамс, в гробище или среднощна градина.
Диригентът Вилиана Вълчева успява майсторски чрез оркестъра да предаде изпълнения с черно чувство за хумор живот в готическото семейство. Хореографът Амедео Джунта включва модерни танци в стил Бродуей, елементи от Боб Фоси и джаза, за да създаде хореография, която изпълва с енергия иначе мрачното семейство. Танците в постановката представляват „декорацията“ на сцената и са контрастът между костюмите и сценографията, а на финала зрителите ще се убедят, че това семейство от отвъдното е всъщност много по-живо от нормалните семейства.
Като Гомес Адамс се вихри оперната звезда Евгений Арабаджиев, в образа на Уенздей Адамс е Калинка Костова. Неин партньор на сцената е Виктор Ибришимов като любимия й Лукас Байники. Ексцентричният Цвети Пеняшки, който е куклен режисьор, и тук след невероятната си роля на Пилат в “Исус Христос суперзвезда“, показва певческа и актьорска дарба и извайва невероятно завладяващ образ на Чичо Фестър.
В ролята на мама Адамс е Димитър Ангелов, а на Пъгсли Адамс – Матей Минчев. Лърдж е Николай Бачев, Мал Байники – Даниел Русев, Алис Байники – Марияна Панова, Братовчеда То и Нещото – Мария Атанасова.
Публиката изключително много се забавлява по време на „Семейство Адамс“, а спектаклите до края на годината са почти разпродадени.
Източник: Уикенд