December 23, 2024

Сашо Кадиев призна, че ранното ставане и тичането за ефир, никак не му липсват

Признава, че ранното ставане и тичането за ефир, никак не му липсват

https://kliuki.net/liubopitno/sasho-kadiev-prizna-che-rannoto-stavane-i-tichaneto-za-efir-nikak-ne-mu-lipsvat/209994 Kliuki.net
Сашо Кадиев призна, че ранното ставане и тичането за ефир, никак не му липсват

След като вече не е част от предаването "Преди обед", Сашо Кадиев пое по пътя на новото предизвикателство – в случая театрално и влиза в "Момчетата и градът" от Кристофър Шин.

 

Публиката има възможността да види Кадиев за пръв път в нетипична за него роля, различна от това, с което той обикновено се представя. Режисьорът Златомир Молдовански избира за втори път през последните две години Кадиев в свой спектакъл след "Игра за двама", в който актьорът си партнираше със София Бобчева, а след това – със Стефани Ивайло.  

 

На сцената този път ще е актрисата Мартина Тодорова. Сценографията и костюмите са на Теодора Лазарова, музиката – на Валерия Крачунова и Павел Стефанов. 

"Често се твърди, че театърът е базиран на конфликт – конфликт между героите, конфликт на героя със себе си, конфликт между героя и Господ. Според мен конфликтът не трябва да бъде цел в театъра, както и в живота, той никога не е цел. Конфликтът е производно на най-простия, но и най-универсален стремеж на всеки човек и съответно на всеки театрален герой: да бъде обичан. Тази обич се изразява във всякакви форми – романтична, платонична, роднинска, религиозна", казва режисьорът.

 

"Тези, които имат късмета да получат обичта, която търсят, подсъзнателно се впускат в стремежа да я пазят, защото обичта е толкова крехка, колкото и жизнено важна. От тези два стремежа – да бъдем обичани и да запазим обичта, произлизат всички най-силни конфликти в живота", казва още Златомир Молдовански.

 

Сашо Кадиев призна, че ранното ставане и тичането за ефир, никак не му липсват

 

"Момчетата и градът" е с оригинално заглавие „Dying City“. Авторът Кристофър Шин поставя героите в момент на криза, провокирана от загуба, тъга и липса на обич. Опитите на Кели да притъпи тази криза като остави цялата емоционалната разруха на миналото зад гърба си внезапно се сриват, когато Питър, брат на покойния ѝ мъж, я изненадва с посещението си. Питър, от своя страна, е принуден да се бори със своето минало и настояще всеки ден, но се сблъсква с реалността, че вече не може да води тази борба сам.

 

Грег – войник, загинал в Ирак и съпруг на Кели, заради когото се връщаме в миналото, с което Питър и Кели се борят, никога не е получил обичта, която да го избави от смъртта. Но най-трагичната реалност за него идва от това, че той никога не е разбрал каква обич му е нужна.

"Театърът трябва да бъде толкова жив, че да е още по-истински от живота. Защото в истинския живот често трябва да притъпяваме инстинктите си и да се подчиним на известни скрупули, за да оцелеем в съвременното общество. Това е съвсем нормално. Но най-въздействащият театър изисква да дадем зелена светлина на истинския живот в най-ярката му форма, с всичките му съвършенства и несъвършенства", коментира Златомир Молдовански.

 

Казва, че харесва актьори, които живеят на сцената с пълна сила и свобода, чиято вяра в творческия инстинкт е толкова силна, че кара публиката наистина да забрави, че е на театър. Харесвам и пиеси, които безкомпромисно го изискват, обобщава Молдовански.

Източник: Уикенд