Валери Йорданов е от актьорите, без които новото родно кино нямаше да е това, което е, но е забележителна и сценичната му кариера. Екранният Попето от „Дяволското гърло“ е звезда на Народния театър и участва в едно от най-успешните му представления за всички времена – „Хъшове“. Имперската трупа разчита на него и за още редица спектакли.
По повод конфликта между директора на храма на Мелпомена Васил Василев и Александър Морфов, на чиято страна застанаха Валери Йорданов и дъщерята на Тодор Колев, актьорът е категоричен, че положението няма как да се успокои, докато не бъде сменен директорът. Да това настояват и няколко хиляди българи, които внесоха и продължават да внасят подписките си в „глухите институции“.
„Хората недоумяват как бивши и настоящи политици, министри и дори президентът, не разбират, че с бездействие и мълчание, правят лош пиар на самите себе си. Най-големите български режисьори и творци, трябва да работят в България, да имат шанса да ни радват и облъхват с гордост, а не да бъдат уволнявани, защото са неудобни за някого“, категоричен е Йорданов.
До момента няма никакъв резултат от протестите, нито пък отговор на въпросите, зададени на президента, парламентарни групи, културния министър и Инспекцията по труда. За Йорданов е повече от очевидно, че институциите използват като оръжие именно мълчанието. От всичко случило се до момента става ясно, че държавниците ни крещят с пълен глас, че няма държава. Вече е стигнал до извода, че в България има „хронично заболяване“ – да унищожаваме най-големите си творци.
Не се страхува от ответния иск, който Василев заведе срещу него и е убеден, че истината е единственото им оръжие. Знае за редица негови колеги, които са били притискани и заплашвани. Подчертава, че няма от какво да се притеснява, освен ако съдиите не направят заключението си по делото „предубедено“.
Дори и Василев да продължи да бъде директор на Народния театър, това не може да го спре да изказва мнението си за случващото се и няма никакви притеснения, че може да бъде уволнен. Няма обаче да напусне, защото няма намерения да се дава без битка, а и не иска да дава повод на враговете си за банкет.
Най-големият куриоз е, че след като Сашо Морфов бе уволнен, няма право в продължение на две години да работи в български театър. За сметка на това пък го търсят от голям японски театър в Токио, както и от Пекинския национален театър.
Източник: Уикенд