December 22, 2024

Восъчна фигура на Тито напомня на македонците за недалечното и не чак толкова лошо за тях минало

https://kliuki.net/svetovni-klyuki/vosachna-figura-na-tito-napomnya-na-makedoncite-za-nedalechnoto-i-ne-chak-tolkova-losho-za-tyah-minalo/135991 Kliuki.net
Восъчна фигура на Тито напомня на македонците за недалечното и не чак толкова лошо за тях минало

В центъра на Скопие се извисява новопостроеният „Музей на македонската борба за държавност и самостоятелност, на ВМРО и на жертвите от комунистическия режим". „Музеят чини 12,6 милиони евра", разказаха за в. „Торнадо" жители на Скопие. [caption id="attachment_3848" align="alignleft" width="250" caption="Восъчна фигура на Тито напомня на македонците за недалечното и не чак толкова лошо за тях минало"]Восъчна фигура на Тито напомня на македонците за недалечното и не чак толкова лошо за тях минало[/caption] Те добавиха, че засега измежду готовите обекти на проекта „Скопие 2014" той привлича най-силно внимание преди всичко сред местните туристи. „Грагани чекаат и по еден час, за да влезат", продължават скопяни. Всъщност според правилника вътре може да се събират най-много по 500 посетители на ден. Входът е 100 денара на човек (= 1,626 евро). Скопяни са практични хора и веднага правят сметка, че ако всеки ден в музея влизат по 500 души, инвестицията щяла да се изплати за около 50 години. В музея са събрани 13 изложби, а централно място заема оригиналният документ от Декларацията за независимост на Р Македония от 1991 г. Естествено най-атрактивната част от експонатите са 109 восъчни фигури на революционери, общественици и политици, за които местните казват, че били изработени досущ като в Лондонския музей на Мадам Тюсо. Уредниците на музея са забранили фотографирането на восъчните фигури, за да се запазела тяхната „ексклузивност", която, както твърди директорът Бранислав Светозаревич, „по нашите близки разстояния не може да се сравнява с никой друг музей". Пак той казва, че все още нямало официални реакции по повод отварянето на музея от страна на Сърбия, България и Гърция, но и пък за сметка на това посетителите от тези страни били оценили изложбите като модерни и успешни. Дали?